Een weekje receptie - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Natalie Kooij - WaarBenJij.nu Een weekje receptie - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Natalie Kooij - WaarBenJij.nu

Een weekje receptie

Blijf op de hoogte en volg Natalie

15 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Skukuza

Okee ik geef toe: ‘ Kololo Game Reserve, goodmorning, this is Natalie speaking, how can I help you’ veranderde al snel in ‘ Kololo Lodge, goodmorning, Natalie speaking’ .. want het eerste is veel te lang! En stel je voor dat het ineens veranderd in Good Afternoon… drama!

Maar op die puntjes na is de week achter de receptie best goed verlopen. Op wat per ongeluk vergeten bedragen (creditcard fee, admin fee, 1 person charge..) heb ik niet het idee dat Kololo failliet gaat na mijn werkzaamheden, dus kunnen we zeggen dat het een succes was!

Ik heb dankzij deze week wel respect gekregen voor het werken achter de receptie. Iets wat zo simpel lijkt, telefoon opnemen, beetje computeren, gasten in- en uitchecken, hoe moeilijk kan het zijn toch? Nou.. als alles tegelijk komt dus moeilijker dan ik dacht!

Gelukkig doen de woorden ‘ Nederlandse student’ wonderen en geeft iedereen me de tijd om alles te verbeteren en even na te vragen. Vooral Nederlandse kinderen stellen iemand die dezelfde taal spreekt erg op prijs, waar de ouders dan weer heel blij mee zijn.

Betekent niet dat ik niet blij was om Karen weer te zien hoor.. gelukkig zit zij weer achter de receptie en ben ik alleen voor de assistentie in de buurt. Zodat als alles tegelijk komt we het in ieder geval een beetje kunnen delen. En de moeilijke gevallen? Die stuur ik nu meteen door naar Karen haha!

Veel avontuur beleef je niet achter de receptie hoor, maar we kunnen nu wel zeggen dat de Curios shop (= souvenier shop) opnieuw gecodeerd en ingericht is. Ook iets om trots op te zijn toch?

Is er dan niks spannend gebeurd? Euuuhhh jawel.. donderdagavond kwamen er 12 nieuwe waterbokken voor Kololo aan rond half 8. Betekent hier in het pikdonker, uitladen midden in Kololo.
Tanya en ik gingen met een van de bakkies (=pick up auto’s) helpen en kijken.

Het slimme idee was om de koplampen van onze auto te gebruiken om de dieren te zien wegrennen van de trailer. Het minder slimme idee was om de motor uit te laten en er na het uitladen, wat maar maximaal een halfuur kan zijn geweest, achter te komen dat de accu leeg was.
Natuurlijk na het uitzwaaien van de andere auto, waardoor Tanya en ik een nachtelijke wandeling hadden om terug te komen bij de lodge… gelukkig geen hyena of luipaard gezien!

Wil ik dan niet heeeel graag terug in het veld? Ja natuurlijk, maar aangezien de eerste slangen al gesignaleerd zijn voor het paarseizoen blijf ik wel even in de receptie….. ;)

  • 15 Augustus 2014 - 13:14

    Lisanne:

    Tss, je bent helemaal geen student meer leugenaar!!! :) volgens mij heb je het wel naar je zin. En... Jij bang voor slangen??! Mietje :)

  • 15 Augustus 2014 - 14:40

    Tessa:

    hahahaha Naat achter de receptie, moet maar gauw weer naar buiten dan ;)
    Wanneer zijn die slangen klaar met hun avontuurtjes?!
    Pip mist je maar ze gaat weer goed, eet super-de-luxe brokjes, en springt nog steeds uit haar hokje omdat ze liever de kamer rond rent.
    xxx Tessa

  • 17 Augustus 2014 - 13:41

    Oma Kooij:

    Die accu is wel een probleem voor jullie he, ha, ha! Maar ik begrijp dat je het nog steeds naar je zin hebt en overal de humor wel van in ziet! Hier verder alles nog ok. Vond het vorige week wel leuk om je weer even te zien! Liefs en groetjes,Oma

  • 28 Augustus 2014 - 22:38

    Jeannette:

    Prachtige ervaring Nathalie! Mooie foto's en verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Skukuza

Natalie

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 6903

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 25 September 2014

Kololo Game Reserve, Zuid Afrika

Landen bezocht: