Grasjes, plantjes, diertjes en paardrijden! - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Natalie Kooij - WaarBenJij.nu Grasjes, plantjes, diertjes en paardrijden! - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Natalie Kooij - WaarBenJij.nu

Grasjes, plantjes, diertjes en paardrijden!

Blijf op de hoogte en volg Natalie

23 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Hoi!

Okee sorry het is nu welweer een tijdje geleden, maar iedere week lezen hoe is grassen leer is ook niet superinteressant toch?

Laatste tijd vooral veel tijd aan het project besteed. Heel het gebied doorgelopen en gekeken welke grassen het meest voorkwamen, welke veel, welke weinig enzovoort. Ook de boomsoorten bekeken en daarna vooral veeeeel op kantoor gezeten om alles in nette documenten en tabellen te zetten.
Dat bedoel ik, niet super spannend..
De dieren voeren gaat goed! Ze staan al op ons te wachten als we aan komen rijden en durven steeds dichterbij te komen, wat het makkelijker maakt ze te herkennen.
9 en 10 juli ging ik mee met de Kidssafari, drie kinderen van 4, 9 en 12 vermaken en wat leren. Gezellig met nieuwe ranger Lynette en de kids, was super leuk :D Mooi is ook dat Lynette en ik elkaar dingen kunnen leren, dus het is nog nuttig ook!
Die avond wilde Tanya (die is hier twee maanden om vanuit haar werk accountant met financiën bezig te zijn) en ik graag naar Vaalwater, alias DE stad haha, om wat inkopen te doen. Eigenlijk was er geen plek voor ons dus sprongen we in ‘ de bakkie’ ; pickup auto, wij zaten achterin de bak haha! Beetje fris op de terugweg, lees; bevroren gezichten.. maar met een wijntje voor die avond! Het was het waard ;)

Ook belangrijk: ik had marsmallows gekocht. Dus die avond was het wijn, marsmallows en vuur. Super!

Een paar dagen later aten we met de staff bij de managers en heb ik mijn eerste rugby wedstrijd gezien, de Sharks zijn nogal populair hier..
Ik vind het maar een raar spel hoor! Een kerel heeft de bal, wordt volledig gebodycheckt en vijf anderen duiken erbovenop. Komt de zesde met zn schouder op de hoop mensen inrennen en bommetje doen.. Okee ik geef alles toe! Dit zijn absoluut stoerdere mannen dan onze voetballers met alle denkbeeldige pijntjes maare.. zelfs die liggen in een wedstrijd minder in hoopjes op de grond!
Inmiddels al weer wat keren naar Welgevonden geweest. Helaas nog steeds geen luipaard of cheetah maar wel heel veel ander moois. Vooral de olifant heeeel dichtbij de auto maakte indruk! Al helemaal bij de gasten die we bijna moesten reanimeren hihi..
We zagen ook de enige ooit gestroopte neushoorn in Welgevonden, die het wonderbaarlijk genoeg heeft overleefd. Ze heeft nu een kleine hoorn en een hoofd helemaal vol met littekens waar je buikpijn van krijgt. Indrukwekkend en treurig, maar ook supermooi dat ze helemaal relaxt samen met haar kalf blijft staan terwijl wij kijken.

Afgelopen donderdag mocht ik ook mee op Big five Walk, een wandeling door Welgevonden. We waren wel dichtbij neushoorns, maar niet zo dichtbij als in de auto. Wandeling ging vooral over tracks&signs, bomen, grassen en alle overlevingstechnieken. Super interessant, en spannend want je moet heeeel stil zijn wil je dieren zien!
Dus wij allemaal sluipen… Beetje jammer dat de gasten broeken aanhadden van stof dat hetzelfde geluid maakt als je in een skibroek loopt, en die man echt op iedere losse steen en brekend takje ging staan. Oja en niet roepen maar fluiten naar de gids, zodat hij naar je toe kan komen om zachtjes te vragen wat er is. Neeee gewoon fluiten, en dan je vraag keihard roepen! Zucht..waarom moesten we ook al weer stil zijn als hij zo’n herrie maakt?

Afgelopen vrijdag hebben Tanya en ik een Volkswagen Polo opgehaald in Ellisras, die we de komende twee weken huren. Zo kon zij naar bekenden in Zuid Afrika, we volgende week 5 dagen naar Kruger Nationaal Park ENN
ik vanochtend naar Savannah Horsetrails!

Echt super, te paard over de savanne galopperen! Iets om niet snel te vergeten en..gewoon nog een keer te gaan doen!

• 24 Juli 2014 - 10:08

Jennifer:

Gaaf!! (hihi) hoor zussie. Heel veel plezier in het Kruger en doe een beetje voorzichtig onderweg - ja door Jop weet ik nu precies hoe dat eruit ziet.. hmm

Doe de grassen maar de groeten

• 25 Juli 2014 - 13:57

Mariel:

Gaan jullie het kruger in met dat kleine huurautootje.....?? Hmmmmmmm.... voorzichtig hè????? Maar geniet ervan, want je eerste maand is alweer om!

• 26 Juli 2014 - 16:15

Ron:

Ietsje verlate reactie. Wat is die maand snel gegaan. Krijg de indruk dat je je al helemaal thuis voelt. En dan allemaal leuke dingen doen, je maakt ons wel een beetje jaloers. Moeten toch ook maar eens die kant op. Veel plezier in het Kruger park, hoop dat je toch nog je luipaard op de foto kan zetten.

• 27 Juli 2014 - 23:51

Marieke Vrencken:

Hee Natalie!

Heb net al je blogs gelezen. Heb echt een paar keer moeten grinneken, maar verder heb ik vooral vol verwondering zitten lezen. Het klinkt echt heel mooi en de foto's bevestigen dat zeker! Ook bijzondere dingen die je doet, naast de dagelijkse dingen als grassen tellen en dat in je kantoortje mooi gaan intekenen. Ik kijk uit naar je volgende verslagjes! Leuk om te weten wat je allemaal doet daar. :)

Liefs, Marieke

• 01 Augustus 2014 - 22:23

Lisanne Epping:

woow vet man! jaloers! Gelukkig mag je straks op mij jaloers zijn :D maar met de auto onderweg... best wel trickie denk ik.. :O

• 02 Februari 2016 - 20:38

Ina:

Gaaf Natalie,
    Wij gaan ook rijden bij savanneshorsetrails en daarna richting krugerpark en proberen ook daar te rijden wordt vervolgd!